50% rabatt på posters

Bli medlem (kostnadsfritt) och få 50% rabatt på posters vid din första beställning.

Ja tack!
Få 50% på din första order
Hur lång är leveranstiden?

Beställningar tillverkas och skickas normalt inom 2 arbetsdagar. Leverans ut till dig som kund tar generellt 1-2 arbetsdagar efter det. Vid ovanligt hög belastning (vid högtider, såsom Black Friday, jul och nyår), vid försening hos fraktbolaget, för leveranser långt norrut eller ute på landsbygden dit post inte levereras dagligen kan leveranstiden vara något längre.

Är det möjligt att få delad leverans?
Nej. Varje enskild beställning kan bara skickas till en leveransadress. Önskar du leverans till flera olika adresser lägger du in separata beställningar.
Vilket fraktbolag skickar ni med?
Vi skickar samtliga försändelser med DHL. Försändelser till privatperson levereras till Service Point (utlämning), Företagspaket skickas med DHL Parcel med leverans till dörr.
Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt över 295 kr för dig som är Klubbmedlem hos Gallerix. Att bli medlem är helt kostnadsfritt. För övriga beställningar erbjuder vi fri frakt över 395 kr. Handlar du för under gränsen för fri frakt tillkommer en fraktavgift på 59 kr.

Hur returnerar jag en vara?
Önskar du returnera en vara fyller du i vårt formulär för returer som du hittar här. Vi skickar dig sedan en retursedel. Det är du som kund som betalar eventuell returfrakt om inget annat anges.
Vad kostar returfrakten?

Returfrakt debiteras med 59 kr. Returkostnaden dras av vid kreditering av ditt återköp. Returkostnaden avser kostnad för frakt, hantering och ev. skador på emballage.

Ej uthämtat paket?
Om din beställning skickas i retur till oss på grund av att du inte hämtat ut ditt paket debiterar vi 199 kr. Detta för att täcka hanteringskostnader och dubbla frakter (tur och retur). Efter att du mottagit information via epost om att din retur nått oss gäller 14 dagars liggetid innan order krediteras. Eventuellt överskridande belopp återbetalas enligt regler om ångerrätt/retur.
Mitt paket är skadat! Vad gör jag?

Har en transportskada uppstått och ditt paket är skadat vid leverans ska du reklamera detta direkt till transportören. Ta inte emot ett paket eller skriv under ett leveransgodkännande innan du granskat att paketet är intakt.

Har du missat att reklamera vid leverans kontaktar du transportörens kundtjänst. Vilket bolag som levererat paketet framgår av fraktsedeln på paketet.

När en reklamation till transportbolaget är gjord kontaktar du vår kundtjänst.

Min tavla är skadad! Hur reklamerar jag?

Alla eventuella skador måste dokumenteras. Ta en bild på skadan och fyll i vårt reklamationsformulär.

 Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan, normalt inom 24h.

Kan jag avbryta mitt köp?
Du kan när som helst avboka en beställning fram tills att den börjat tillverkas. Du kan däremot inte ångra ett köp efter att dina varor tillverkats i de fall det gäller unika produkter med just ditt motiv, exempelvis Födelsetavlor eller Posterkartor. Har du däremot köpt exempelvis en galleriposter eller en tavelram har du full ångerrätt i 14 dagar enligt konsumentköplagen.
Kan jag byta en levererad produkt?
Vi hanterar inte byten. Vill du byta en vara använder du i stället ångerrätten och skickar tillbaka din produkt som en retur. Vi betalar därefter tillbaka pengar med vilka du sedan kan göra en ny beställning.
Kan jag justera en lagd beställning?

Det är tyvärr inte möjligt att ändra produkter i en genomförd order. Är ordern inte producerad än går det bra att makulera den och lägga en ny beställning. Kontakta kundtjänst så hjälper vi er. 

Hur spårar jag min försändelse?

Du får automatiskt ett epost med sändningsnummer och länk när din beställning skickas från oss. Om ditt sändningsnummer ej fungerar, vänligen kontakta kundtjänst (observera att det inte går att spåra sändningen innan fraktbolaget gjort sin första skanning vilket oftast sker kring kl. 18.00 den dag din beställning skickas från oss).

Hur fungerar rabattkoder?
Rabattkod anges i kassan. Giltig rabattkod specificerar giltig rabatt i kassan när den aktiveras. Den rabattsats som rabattkoden berättigar till beräknas och dras alltid på ordinarie pris. En rabattkod kan inte utnyttjas tillsammans med andra erbjudanden eller rabatter.
Jag saknar min orderbekräftelse.

Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter genomförd beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter så kan detta bero på att du angett fel e-postadress vid beställning eller att orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg. Vänligen kontakta kundtjänst om du inte fått din orderbekräftelsen och inte hittar den i din skräpkorg. Vi kontrollerar då att din beställning är korrekt och skickar ut en ny orderbekräftelse.

Hur länge är mitt presentkort giltigt?
Alla presentkort är giltiga i 12 månader från beställningsdatum.
Hur kontrollerar jag aktuellt saldo för presentkort?
Gå till sidan "Presentkort" som du hittar via menyn eller i footern. Ange ditt presentkorts-id för att se aktuellt saldo.
Jag saknar sms-avisering från fraktbolaget.

Detta kan bero på att telefonnumret du angett vid beställning inte är korrekt. Vänligen kontakta kundtjänst om du ej mottagit SMS-avisering senast 6 dagar efter beställning.

Jag har valt faktura, när kommer den?

Fakturan skickas ut 10 dagar efter lagd order. Det är från detta datum förfallotiden börjar gälla. Fakturan skickas alltid ut via e-post.

Vilka filformat fungerar vid uppladdning av bilder till personliga posters?
Gångbart filformat är .jpg som också är det vanligaste formatet för bilder. Då alla bilder hanteras automatiskt av våra servrar accepteras inte .tiff pga storleken. Spara därför om eventuella bilder i .tiff-format till .jpg innan du laddar upp.
Varför kan jag inte ladda upp min bild?

Detta beror oftast på att din internetuppkoppling är långsam, att bilden inte är sparad i filformatet .jpg eller att din fil är för stor.

Vi har en gräns på ca 25 MB/fil. Försök att spara din fil så att den blir mindre. Kolla så att din bild inte är mer än 300 dpi när den är i den storleken du vill beställa. Då bör din fil bli mindre utan att bildkvalitén försämras. Om detta inte löser problemet eller om du behöver hjälp med att förminska din bild, vänligen kontakta kundtjänst via epost.

Sparar ni mina motiv efter beställning?

Vi sparar personliga bilder i några veckor efter lagd order. Detta för att snabbt kunna åtgärda eventuella fel i order eller leverans. Efter denna tid raderas filerna. Önskar du beställa samma motiv igen behöver du lägga en ny order och ladda upp bilden på nytt.

Min personliga poster är suddig/pixlig, kan jag reklamera?

Du ansvarar själv för att personliga bilder är i tillräckligt hög upplösning och i tillräckligt hög kvalitet för att kunna tryckas. Därför är det inte möjligt att reklamera en personlig poster pga bildkvalitet i tryckoriginal.

När och hur utförs en återbetalning?

Vi försöker alltid att utföra återbetalningarna så fort som möjligt, dock senast inom 10 dagar. Observera att vi behöver ha mottagit er vara i retur innan detta kan genomföras. Vi återbetalar med samma betalningsalternativ som ni valt vid beställning.

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Via epost: support@gallerix.com


Kundtjänst har öppet:

Mån-Fre 08.30-16.00

Senast besökta artiklar