White Christmas! Nu upp till 35% rabatt

 

Beställning och Leverans
  • Hur lång är leveranstiden?

    Beställningar tillverkas och skickas normalt inom 2-3 arbetsdagar. Leverans ut till dig som kund tar generellt 1-2 arbetsdagar efter det. Vid ovanligt hög belastning (vid högtider, såsom Black Friday, jul och nyår), vid försening hos fraktbolaget, för leveranser långt norrut eller ute på landsbygden dit post inte levereras dagligen kan leveranstiden vara något längre.

  • Vad kostar frakten?

    Vi erbjuder fri frakt på all beställningar över 295kr. Under gränsen för fri frakt tillkommer en fraktavgift på 59kr.

  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från utlämningsställe?

    Om din beställning skickas i retur till oss på grund av att du inte hämtat ut ditt paket debiterar vi 199 kr. Detta för att täcka hanteringskostnader och dubbla frakter (tur och retur). Efter att du mottagit information via epost om att din retur nått oss gäller 14 dagars liggetid innan order krediteras. Eventuellt överskridande belopp återbetalas enligt regler om ångerrätt/retur.

  • Hur spårar jag min försändelse?

    Du får automatiskt ett epost med sändningsnummer och länk när din beställning skickas från oss. Om ditt sändningsnummer ej fungerar, vänligen kontakta kundtjänst (observera att det inte går att spåra sändningen innan fraktbolaget gjort sin första skanning vilket oftast sker kring kl. 18.00 den dag din beställning skickas från oss).

  • Jag saknar sms-avisering från fraktbolaget.

    Detta kan bero på att telefonnumret du angett vid beställning inte är korrekt. Vänligen kontakta kundtjänst om du ej mottagit SMS-avisering senast 6 dagar efter beställning.

  • Kan jag avbryta mitt köp?

    Du kan när som helst avboka en beställning fram tills att den börjat tillverkas. Du kan däremot inte ångra ett köp efter att dina varor tillverkats i de fall det gäller unika produkter med just ditt motiv, exempelvis Födelsetavlor eller Posterkartor. Har du däremot köpt exempelvis en galleriposter eller en tavelram har du full ångerrätt i 14 dagar enligt konsumentköplagen.

  • Kan jag göra ändringar i en beställning?

    Det är tyvärr inte möjligt att ändra produkter i en genomförd order. Är ordern inte producerad än går det bra att makulera den och lägga en ny beställning. Kontakta kundtjänst så hjälper vi er.

  • Hur fungerar rabattkoder?

    Rabattkod anges i kassan. Giltig rabattkod specificerar giltig rabatt i kassan när den aktiveras. Den rabattsats som rabattkoden berättigar till beräknas och dras alltid på ordinarie pris. En rabattkod kan inte utnyttjas tillsammans med andra erbjudanden eller rabatter.

  • Jag saknar min orderbekräftelse.

    Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse via epost direkt efter genomförd beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter så kan detta bero på att du angett fel e-postadress vid beställning eller att orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg. Vänligen kontakta kundtjänst om du inte fått din orderbekräftelsen och inte hittar den i din skräpkorg. Vi kontrollerar då att din beställning är korrekt och skickar ut en ny orderbekräftelse.

Returer och Reklamationer
  • Vad kostar returfrakten?

    Returfrakt debiteras med 59 kr. Returkostnaden dras av vid kreditering av ditt återköp. Returkostnaden avser kostnad för frakt, hantering och ev. skador på emballage.

  • Mitt paket är skadat vid leverans. Vad gör jag?

    Har en transportskada uppstått och ditt paket är skadat vid leverans ska du reklamera detta direkt till transportören. Ta inte emot ett paket eller skriv under ett leveransgodkännande innan du granskat att paketet är intakt.

    Har du missat att reklamera vid leverans kontaktar du transportörens kundtjänst. Vilket bolag som levererat paketet framgår av fraktsedeln på paketet.

    När en reklamation till transportbolaget är gjord kontaktar du vår kundtjänst.

  • En produkt är skadad. Vad gör jag?

    Alla eventuella skador måste dokumenteras. Ta en bild på skadan och fyll i vårt reklamationsformulär.

    Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan, normalt inom 24h.

  • Hur returnerar jag en vara?

    Önskar du returnera en vara fyller du i vårt formulär för returer som du hittar här. Vi skickar dig sedan en retursedel. Det är du som kund som betalar eventuell returfrakt om inget annat anges.

  • Kan jag byta en levererad produkt?

    Vi hanterar inte byten. Vill du byta en vara använder du i stället ångerrätten och skickar tillbaka din produkt som en retur. Vi betalar därefter tillbaka pengar med vilka du sedan kan göra en ny beställning.

Presentkort
  • Hur länge är mitt presentkort giltigt?

    Alla presentkort är giltiga i 12 månader från beställningsdatum.

  • Hur kontrollerar jag aktuellt saldo för presentkort?

    Gå till sidan "Presentkort" som du hittar via menyn eller i footern. Ange ditt presentkorts-id för att se aktuellt saldo.

Produktrelaterade frågor
  • Vilken typ av papper använder ni?

    Vi trycker våra posters på 200 grams matt papper av högsta kvalitet från det franska pappersbruket Clairefontaine. Pappret är miljöcertifierat FSC och produktionen är Svanen/EU Ecolabel-märkt.

  • Vilken kvalitet håller era ramar?

    Våra ramar är tillverkade av trä som är ett hållbart, miljövänligt och återvinningsbart material. Våra ekramar är tillverkade av massiv ek av hög kvalitet och övriga träramar är tillverkade av furu. Våra träramar av furu har en målad yta med dubbla lager lager lack vilket ger en särskilt jämn och vacker ytfinish. Samtliga våra tavelramar har ett kristallklart extra tjockt plexiglas och vridclips för enkel montering. Alla ramar kan hängas upp både i stående och liggande format.

Hur kan vi hjälpa dig?

Kan du inte hitta din fråga? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kontakta oss