Beställningar tillverkas och skickas normalt inom 2-3 arbetsdagar. Leverans ut till dig som kund tar generellt 1-2 arbetsdagar efter det. Vid ovanligt hög belastning (vid högtider, såsom Black Friday, jul och nyår), vid försening hos fraktbolaget, för leveranser långt norrut eller ute på landsbygden dit post inte levereras dagligen kan leveranstiden vara något längre.
Vi erbjuder fri frakt på all beställningar över 295kr. Under gränsen för fri frakt tillkommer en fraktavgift på 49kr.
Returfrakt debiteras med 59 kr. Returkostnaden dras av vid kreditering av ditt återköp. Returkostnaden avser kostnad för frakt, hantering och ev. skador på emballage.
Har en transportskada uppstått och ditt paket är skadat vid leverans ska du reklamera detta direkt till transportören. Ta inte emot ett paket eller skriv under ett leveransgodkännande innan du granskat att paketet är intakt.
Har du missat att reklamera vid leverans kontaktar du transportörens kundtjänst. Vilket bolag som levererat paketet framgår av fraktsedeln på paketet.
När en reklamation till transportbolaget är gjord kontaktar du vår kundtjänst.
Alla eventuella skador måste dokumenteras. Ta en bild på skadan och fyll i vårt reklamationsformulär.
Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan, normalt inom 24h.
Det är tyvärr inte möjligt att ändra produkter i en genomförd order. Är ordern inte producerad än går det bra att makulera den och lägga en ny beställning. Kontakta kundtjänst så hjälper vi er.
Du får automatiskt ett epost med sändningsnummer och länk när din beställning skickas från oss. Om ditt sändningsnummer ej fungerar, vänligen kontakta kundtjänst (observera att det inte går att spåra sändningen innan fraktbolaget gjort sin första skanning vilket oftast sker kring kl. 18.00 den dag din beställning skickas från oss).
Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter
genomförd beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter
så kan detta bero på att du angett fel e-postadress vid beställning eller att
orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg. Vänligen kontakta kundtjänst om du
inte fått din orderbekräftelsen och inte hittar den i din skräpkorg. Vi kontrollerar då att din beställning är korrekt och skickar ut en ny orderbekräftelse.
Detta kan bero på att telefonnumret du angett vid beställning
inte är korrekt. Vänligen kontakta kundtjänst om du ej mottagit SMS-avisering senast 6 dagar efter beställning.
Fakturan skickas ut 10 dagar efter lagd order. Det är från detta datum förfallotiden börjar gälla. Fakturan skickas alltid ut via e-post.
Detta beror oftast på att din internetuppkoppling är
långsam, att bilden inte är sparad i filformatet .jpg eller att din fil är för
stor.
Vi har en gräns på ca 25 MB/fil. Försök att spara din fil så att
den blir mindre. Kolla så att din bild inte är mer än 300 dpi när den är i den
storleken du vill beställa. Då bör din fil bli mindre utan att bildkvalitén
försämras. Om detta inte löser problemet eller om du behöver hjälp med att
förminska din bild, vänligen kontakta kundtjänst via epost.
Vi sparar personliga bilder i några veckor efter lagd order. Detta för att snabbt kunna åtgärda eventuella fel i order eller leverans. Efter denna tid raderas filerna. Önskar du beställa samma motiv igen behöver du lägga en ny order och ladda upp bilden på nytt.
Du ansvarar själv för att personliga bilder är i tillräckligt hög upplösning och i tillräckligt hög kvalitet för att kunna tryckas. Därför är det inte möjligt att reklamera en personlig poster pga bildkvalitet i tryckoriginal.